• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Відкриті уроки

Тема. Права дитини. Декларація прав дитини.

Підготувала :

учителька початкових класів

Безсмертна Л.Д.

Тема. Права дитини. Декларація прав дитини.

Мета. Ознайомити учнів з Декларацією прав дитини. З’ясувати права та обов’язки дітей. Продовжити формування правових знань школярів. Виробляти навички правомірної поведінки, негативне ставлення до правопорушень. Виробляти вміння протистояти негативним впливам. Розвивати вміння висловлювати власні погляди і думки з різних питань. Виховувати почуття гідності, чуйності, доброти, любові до людей; почуття відповідальності за себе та свої вчинки.

Обладнання. Малюнки «Твої права», комп’ютер, комп’ютерна презентація, скриньки із дзеркалами, іграшковий мікрофон, додатки, таблиці, малюнки.

Хід уроку.

1. Організаційний момент.

- Дорогі діти ! Посміхніться мені, посміхніться один одному, посміхніться нашим гостям. Передайте частинку свого душевного тепла і гарного настрою один одному. Відчуваєте, як від ваших посмішок затишніше і світліше стало в класі

Дзвоник всім нам дав наказ:

До роботи взятись час!

Розпочнемо свій урок,

В правознавство зробим крок.

Учениця.

Зараз почнеться незвичний урок.

Про це повідомив веселий дзвінок.

Вузлик не один сьогодні

Будемо в’язати,

На уроці нову тему

Будемо вивчати.

Тема хоч і непроста,

Та для нас цікава.

Будуть в ній нові слова,

Буде і забава.

2. Повідомлення теми і мети уроку.

1. Дослідження: « Хто найважливіша людина на землі? »

- А чи знаєте ви, хто є найважливішою людиною на Землі?

- ...відповіді дітей.

- Подивіться у скриньку і посміхніться найважливішій людині на планеті Земля. Кого ви там побачили? Діти по черзі заглядають у сриньку і бачать там себе ( на дні лежить дзеркало).

- ....

- Людина – найцініший скарб. Кожен з Вас – особистість, і саме такої людини , як ви, більше нема і не буде. Сьогодні ми будемо говорити про ваші права , права дитини , і обов’язки. Тобто, про права дитини. І дізнаємося, що таке «Декларація прав дитини».

- Почитайте на слайді тему уроку. ПРАВА ДИТИНИ. ДЕКЛАРАЦІЯ ПРАВ ДИТИНИ.

2. Вправа «Очікування» .

Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? ( учні висловлюють свою думку)

........

3.Гра «Мікрофон»

-Подумайте, і скажіть, що таке право? ( міркування дітей)

Ви гарно міркуєте. І наші науковці отримали завдання, дізнатися визначення що таке «Права дитини».

Хрищанович Даніла:

-Права дитини- це певні можливості, що надаються дітям ( до 18 років), для того, щоб жити і дорослішати. Додаток 2.

3. Вивчення нового матеріалу.

1.Вступна бесіда.

Дитина, як і кожна людина, від народження має свої права. Ці права записані у Декларації прав дитини.

Допоможіть мені науковці, що таке «Декларація»?

Науковець Муха Максим:

-Декларація-документ, в якому викладено важливі правила, обов’язки людей.

2.Робота з підручником.

-Розгорніть підручники на с.86.

І знайдіть відповіді на такі запитання:

- Коли була прийнята Декларація прав дитини?

- Ким прийнята Декларація прав дитини?

- Що перелічено в Деларації прав дитини?

Відповіді дітей.

1.Коли? ( Близько 50 років тому).

2.Ким? (ООН)

Допомога науковців.

Веляник Олег

ООН – Організація Об’єднаних Націй – міжнародна організація, завдання якої –підтримка миру і безпеки у всьому світі.

3. Що перелічено?

-У ній перелічено умови, за яких усі діти Землі будуть щасливими.

3.У підручнику перелічені права. Давайте знайдемо відповідні малюнки, що лежать у вас на партах і створимо Галерею прав.

Створення галереї прав.

  1. Усі діти мають право на повноцінне харчування.
  2. Усі діти мають право на осіту.
  3. Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля.
  4. Усі діти мають право на любов і піклування.
  5. Усі діти мають право на медичну допомогу.
  6. Особлива турбота дітям-інвалідам.
  7. Жодна дитина не повинна бути скривджена і зневажена.
  8. Жодна дитина не повинна бути жертвою насильства або війни.

А таблиці яких прав ще є у вас на столах?

9.Жодна дитина не повинна бути примусово залучена до праці.

10. Всі діти рівні у своїх правах.

(Діти знаходять відповідні таблиці. Вивішують почергово їх на дошці.)

4.Та у дітей є не тільки права, а є ще й обов’язки. Давайте подумаємо і знайдемо відповідні обов’язки, до кожного вашого права.

Діти знаходять такі обов’язки і вивішують під кожними таблицями з правами.

Обов’язки.

  1. Дотримуватись режиму харчування.Вживати продукти до кінця терміну придатності. Поважати працю кухарів.
  2. Сумлінно навчатись. Активно працювати на уроках. Готуватись самотужки. Старанно виконувати домашні завдання.
  3. Організовувати дозвілля так, щоб воно приносило користь і не заважало іншим. Дотримуватись правил моральної етики.
  4. З повагою ставитись до тих людей, які піклуються про вас.
  5. Цінувати і дбати про своє здоров’я. Виконувати приписи лікаря у разі потреби.
  6. Бути толерантним до людей-інвалідів. Поважати і допомагати їм.
  7. Поважати близьких та друзів. Не принижувати гідності кожної людини.
  8. Поважати і любити своє оточення. Ставитися до інших так, як би ви хотіли, щоб ставилися до Вас.
  9. Самому виконувати доступну роботу по самообслуговуванню.
  10. Поводитись так, щоб своєю поведінкою не порушувати прав іншої людини.

Фізкультхвилинка.

4.Закріплення вивченого матеріалу.

1.Гра « Оплески»

Коли я називаю права, ви плещете в долоні, коли обов’язки - сидите рівненько.

Увага. Почали.

1.Усі діти мають право на повноцінне харчування.

2. Дотримуватись режиму харчування.Вживати продукти до кінця терміну придатності. Поважати працю кухарів.

3.Усі діти мають право на осіту.

4. Поважати близьких та друзів. Не принижувати гідності кожної людини.

5.Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля.

6.Усі діти мають право на любов і піклування.

7.Самому виконувати доступну роботу по самообслуговуванню.

8.Усі діти мають право на медичну допомогу.

  1. Особлива турбота дітям-інвалідам.
  2. Поводитись так, щоб своєю поведінкою не порушувати прав іншої людини.

11..Цінувати і дбати про своє здоров’я. Виконувати приписи лікаря у разі потреби.

12.Жодна дитина не повина бути скривджена і зневажена.

13.Жодна дитина не повина бути жертвою насильства або війни.

14.Організовувати дозвілля так, щоб воно приносило користь і не заважало іншим. Дотримуватись правил моральної етики.

2. «В гостях у казки»

1.Які права порушив Карабас-Барабас стосовно малих акторів?( Актори жили у тісній скрині, важко працювали на нього. А він постійно і привселюдно погрожував їм, що вб’є.)

(-Жодна дитина не повинна бути скривджена і зневажена

-Жодна дитина не повинна бути примусово залучена до праці.

- Жодна дитина не повинна бути жертвою насильства.)

2. А яке право дитини ігнорував Буратіно, коли його батько відправив до школи з новим Букварем? )

-Право на освіту.

3.Усім відома казка «Попелюшка». Які права були порушені стосовно попелюшки?

(-Діти мають рівні права.

-Діти не повині примусово залучатися до праці.

-Діти мають право на любов і піклування.

-Діти мають право на відпочинок і дозвілля.)

3. Казковий зал суду.

Ми на мить заплющимо очі і перенесемося у казковий зал суду, де відбувається судове засідання по справі Червоної шапочки і Вовка.

СПРАВА. Позивач: Червона шапочка

Відповідач: Вовк.

Справу веде суддя: Леськів Валентин Васильович.

Червона шапочка. Ваша честь! Ідучи по дорозі до хворої бабусі, я зустріла Вовка. Він сказав, що він чуйний, добрий, що він теж хоче провідати бабусю. Я йому повірила. Ми вирішили позмагатися: підемо різними дорогами, хто прийде швидше. А сам випередив мене, обманом забрався до хати, з’їв бабусю, а потім і мене.

Суддя. Відповідач, що ви можете сказати про таку заяву? Це правда?

Вовк. Ваша честь! Це правда! Але я був голодний, а я маю право на повноцінне харчування.

Суддя. Все зрозуміло! Навіть немає потреби йти в нарадчу кімнату! Оголошується рішення суду! Ви, шановний, порушили головне право дитини- право на життя!

По-друге, ви незаконно проникли в чужу оселю. Тому ви вважаєтесь винним у злочині. Суд зобов’язує вас вивчити права дітей і рекомендує харчуватися виключно рослинною їжею. Рішення прийнято!

Червона шапочка. В майбутньому, я не буду такою довірливою до незнайомих і не буду з ними навіть розмовляти!

Вовк. Буду виконувати рішення суду- буду вегетаріанцем!

- Які права порушив вовк?

- Чи прислухається Вовк до цього рішення?

4. Гра «З’єднай»

У вас на партах є додаток. З’єднайте стрілочки вірша з відповідними правами.

5. Так чи ні.

-Усі діти мають право на любов і піклування. ( Так)

-Кожна дити має право їсти багато цукерок і чіпсів. ( Ні )

-Усі діти рівні в своїх правах. ( Так )

-Жодна дитина не повина мити посуд. ( Ні )

-Кожна дитина має право не обідати. ( Ні )

- Усі діти мають право на повноцінне харчуання. ( Так )

- Усі діти мають право на освіту. ( Так )

- Жодна дитина не повина прибирати свою кімнату. ( Ні )

- Жодна дитина не повина стати жертвою насильства. ( Так )

5.Підсумок уроку.

Рефлексія.

Я знав...

Я дізнався...

Я був здивований...

Вчитель.

Друзі мої! Права дитини

Ми сьогодні вивчали старано..

Щоб знати

Добре, чи погано

Справедливо чи ні

Вчиняють з вами

В вашому житті.

І як підсумок уроку прозвучить вірш про ваші права.

Я маю право жити на землі. –.

Творити, дихати, учитись.- .

Примножувать багатсва всі її.-

І Україною гордитись. .

Я маю право Україну восхвалять.

Боротися за неї , і за честь стоять.

Безкрайнії її поля любити..

І щовесни журавликів зустріти.

Я маю право на веселку і весну.

На щедру осінь і на тепле літо.

На зиму, так безмежно чарівну.

І на лани із стиглим житом.

На золотаве сонце в небесах.

Що щедро Україну зігріває.

На соловейка спів в гаях.

І на любов батьків, безмежну і безкраю.

.

6. Домашнє завдання.

Розповісти батькам, що нового дізнались на уроці. Створити своє власне жартівливе право дитини.

Дякую вам за гарну роботу. І на згадку про наш урок отримайте ілюстрацію ваших прав і обов’язків...

Тема: Як зберегти ялинку перед новорічними святами

Мета: навчати учнів розрізняти контури дерев узимку, спостерігати за деревами; розвивати увагу, пам’ять, уяву, мовлення; виховувати дбайливе ставлення до природи.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. А ктуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності

1. Перевірка домашнього завдання

Слухання розповідей учнів про вічнозелені рослини своєї місцевості.

2. Уявна подорож до зимового лісу

Звучить музика П. Чайковського «Пори року. Січень». На дошці — ілюстрації із зображенням зимового лісу. Учитель або підготовлений учень читає вірш А. Первомайського «Срібні дерева».

Срібні дерева,

Срібне гілля,

Сріблом пухнастим

Вкрита земля.

Срібні у синьому

Небі хмарки.

В срібних заметах

Срібні стежки.

Срібний-пресрібний

Ліс приберіг

Білочці срібній,

Срібний горіх.

— Діти, прозвучала музика П. Чайковського та вірш А. Первомайського «Срібні дерева». Пропоную помилуватися дивовижним зимовим пейзажем, погуляти у зимовому лісі!

— Давайте згадаємо, як зимують рослини? Що відбувається з трав’янистими рослинами? Що відбувається з кущами? (Відповіді дітей.)

— Вони скидають листя восени, а у вічнозелених кущів (журавлини, брусниці) листя не міняє кольори і не опадає. Це вічнозелені рослини. (Демонстрування ілюстрацій

«Кущі під снігом».) У цих кущів залишаються на гілках ягоди, які від морозу стають солодшими. А птахи і тварини знаходять під снігом смачні ягоди.

— А як зимують дерева?

Загадка

- Восени не в’яне, а взимку не вмирає. (Ялинка, сосна)

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви навчатиметесь розпізнавати дерева взимку і дізнаєтеся, як зберегти ялинку перед новорічними святами.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Розповідь учителя

— У сплячому царстві зимового лісу, на перший погляд, дерева без листя дуже схожі одне на одне. Але якщо бути уважним, то можна помітити, що у кожного дерева — свій силует, свій порядок розташування гілочок. Чорні силуети дерев чітко виділяються на білому снігу, неначе намальовані чорною фарбою на білому аркуші паперу. Недарма ліс, що скинув листя, називають у народі — чорноліссям. Улітку ви добре взнаєте дерева по листю. А взимку? (Спираючись на власний досвід і спостереження.)

Розглядання ілюстрацій дерев на дошці.

— Які дерева ви одразу впізнали? За якими ознаками? (Ялина, сосна)

— Як називають ялинку і сосну? (Хвойні) Чому? (Їхні листочки дуже вузенькі, як голочки. Називаються хвоєю.)

— Невже дійсно хвойні дерева не скидають листочки-хвоїнки? (Вони опадають поступово, не всі відразу. Тому вони завжди зелені.)

— А чому складно впізнати інші дерева? (Немає листя.)

2. Робота за підручником (с. 72–73)

— Розгляньте на малюнку на с. 72 контури дерев у зимовому лісі. Прочитайте назви рослин. За якими ознаками їх можна впізнати в природі?

— Розгляньте фотографії. Розпізнайте дерева.

— Поясніть прислів’я «Добрий той сніг, що вчасно ліг».

— Перевірте прикмету: «Якщо дерева вкрилися інеєм, буде тепло».

Підсумок. Узимку деякі трав’янисті рослини від вимерзання захищає сніговий покрив. Ріст рослин не припиняється, а лише сповільнюється. Хвойні рослини зимують із зеленими листками-хвоїнками.

Сторінка дослідника

Як зберегти ялинку перед новорічними святами

- Поспостерігайте за ялинкою у новорічні дні. Підготуйте розповідь про новорічну ялинку за планом. Поміркуйте, як їй можна допомогти.

- Розгляньте новорічну ялинку, яку привезли у вашу школу чи до вашої домівки. Це ялина чи сосна? Визначте її вік. Кожного року на дереві виростає одна лутовка (кільце) гілок. Отже, скільки лутовок на стовбурі — такий приблизно вік дерева.

- Визначте приблизну висоту дерева, довжину гілок, цупкі чи гнучкі гілочки; які хвоїнки; деревце струнке чи із широкою кроною.

- Опишіть або замалюйте прикрашену ялинку, які на ній іграшки, інші прикраси. Яку ще роль виконувала ялинка, окрім того, що прикрашала кімнату?

- Як довго простояла ялинка в кімнаті? Який вона мала вигляд, коли з неї зняли прикраси?

- Де опиниться ялинка після новорічних свят?

- У школі відбулося веселе новорічне свято. Чи варто ще й вдома прикрашати ялинку?

- Чи можна замінити живу ялинку?

3. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Обговорення художніх творів

Ялинка

Ось уже кілька років ми не купуємо новорічних ялинок, а прикрашаємо ту, що росте на подвір’ї біля Оленчиного вікна. Сталося це після зустрічі з Карпом Івановичем. Несли ми того вечора з базару пишне деревце. Аж тут підходить лісник.

Погомоніли ми про се, про те, а на прощання дядько Карпо й питає:

— Скільки за цю красуню?..

— Два карбованці заплатили.

— Жаль,— якось болісно зітхнув Карпо Іванович.

— Що жаль? — перепитую.

— Отаку красу нищити... І в селі, і в містах кожний неодмінно хоче придбати ялинку на свято. І навіть не подумає, що для того, аби виросла ось така, як у вас, треба щонайменше десять років чекати! Якби моя воля, то я геть би заборонив рубати й продавати ялинки.

Геть! Постоїть вона в хаті для втіхи тиждень-два — і на смітник. Хіба це по-людському?..

С. Носань

—Порівняйте оповідання і вірш. (В оповіданні Карпо Іванович висловлює думку, що не слід вирубувати ялинок для новорічних прикрас, а у вірші думку підтверджує зайчик, відбираючи у хлопчика ялинку.)

— Уявіть себе тим хлопчиком, що розповідає про зустріч із зайчиком.

— Як би ви вчинили на місці хлопчика і зайчика?

2. Як виростити ялинку

— Всі ми звикли, що Новорічне свято приходить у наш дім разом із красунею ялинкою, з Дідом Морозом і подарунками. І на цьому святі веселяться всі, невесело лише одній ялинці, яку зрубали в лісі і принесли додому, щоб на декілька днів створити святкову атмосферу, а потім викинути її на смітник.

— Чому ми вирубуємо ялинки під Новий рік?

— Скільки потрібно виростити дерев, щоб у новорічну ніч кожну квартиру прикрашала ялинка?

— Скільки років потрібно рости ялинці, щоб вона була зростом хоча б із першокласника? (Ялинка за 10 років виростає у зріст першокласника, простоїть 10 днів у квартирі на Новий рік, і її викинуть на смітник.)

Виростіть ялинку самі!

1) Приготуйте квіткові горщики, землю, шнурочки, поліетиленові мішечки, камінці й насіння ялини.

2) У кожен горщик покладіть по 2 насінини, які присипте п’ятисантиметровим шаром землі.

3) Горщик накрийте поліетиленовим мішечком і обв’яжіть шнурочком, щоб земля залишалася вологою.

4) Як тільки з’являться паростки, мішечок зніміть і землю в горщику поливайте двічі на тиждень.

5) Улітку рослинку можна виставити на вулицю (балкон чи сад) або переставити на підвіконня з північної сторони.

6) Ялинку, яка підросте, можна висадити у відкритий ґрунт восени або навесні. Для цього необхідно викопати досить глибоку ямку, рослину висадити в ґрунт разом із шаром землі і добре полити.

Пам’ятайте! Якщо кожен із нас урятує маленьку сосонку або ялинку, то через десятки років це відгукнеться у нашому серці вдячним і радісним дзвоником.

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Як зберегти ялинку перед новорічними святами?

VII. Домашнє завдання

Підготувала учителька почпткових класів:Нестерук О.І

Тема: Літературні казки. Леся Українка «Біда навчить»

Підготувала Партика Н.П.

Учителька 4 класу

Тема: Літературні казки. Леся Українка «Біда навчить»

Мета: Розширювати знання учнів про Лесю Українку. Удосконалювати навички виразного читання і переказування. Розвивати вміння оцінювати вчинки героїв, характеризувати персонажів. Формувати вміння знаходити в тексті описи героїв. Сприяти вихованню наполегливості, вміння ставити перед собою мету і досягати її.

Тип уроку: урок використання знань, умінь і навичок.

Хід уроку.

І. Організація класу.

Казка знову до нас завітала.

І до знань нас покликав дзвінок.

Всі за парти рівнесенько стали.

Починати пора вже урок.

ІІ. Розчитування.

Повторення скоромовки:

Летіла сова, торохтіла слова:

- Чи сон це, чи слон це,

А може, і сонце?!

Читання чистомовки:

Ив-ив-ив – горобчик на світі жив.

Ув – ув – ув – він дурненьким був.

Ав – ав – ав – як зиму перезимував,

Ав – ав – ав- то мудрим і господарським став.

ІІІ. Коригування знань, умінь.

1.Повідомлення учнів про Лесю Українку.

2. Бліц – тест: 1. Коли народилася Леся Українка?

2. Ким були її батьки?

3. Де вчилася поетеса?

4. Чому вона не могла жити на Батьківщині?

5. Коли вийшла перша збірка віршів?

6.Коли померла і де похована Леся Українка?

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні ми продовжимо працювати над казкою Лесі Українки «Біда навчить».

V . Мотивація навчальної діяльності.

Яку мету ви поставите перед собою на уроці? Добре навчитися читати. Вивчити казку. Дізнатися щось нове.

(Вправа «Шкала бажань»)

VІ. Повторення змісту казки.

Яким був горобчик спочатку? Про що попросив він курку? До кого далі звертався горобчик? Що зробив бузько? Яку пораду дала йому ґава? Хто був останнім, до кого горобчик звернувся за порадою? Чия порада вам сподобалася найбільше?

VІІ. Інтерактивна вправа «Добре – погано»

Горобчик був дурний, це добре. (докази)

Горобчик був дурний, це погано. (докази)

Йому всі відмовили, це добре.(докази)

Йому всі відмовили, це погано.(докази).

VІІІ. Робота з підручником.

1.Знайдіть в тексті описи героїв.

2.Закінчи речення: Поки біди не знатимеш, то…

Дурні бились, а …

Хто дурнем вродився, той…

Не на те я мудра, щоб…

Розум на дорозі …

3.Знайти і зачитати яким був горобчик спочатку і яким став потім.

ІХ. Інсценізація казки.

А зараз ми з вами спробуємо обіграти казку. Ви будете героями казки. (розподіл ролей)

Інсценізація казки.

Х. Підсумок уроку.

Давайте подивимося на нашу шкалу бажань. Чи досягли ви того що хотіли спочатку? Що змусило горобчика порозумнішати? Коли горобчика почали поважати? Чи хочете ви бути схожими на горобчика?/Files/images/DSC06619.JPG

Тема: Птахи

Мета: розповісти учням про істотні ознаки птахів, про важливість пір’яного покриву в житті птахів; розширити знання про живлення, виховувати бажання піклуватися про птахів.

Хід уроку:

І.Організаційний момент

Вправа «Погода»

-Яка зараз пора року?

-Який місяць? Яке число?

-Тепло чи холодно на дворі?

-Чи були сьогодні протягом дня опади?

ІІ.Повідомлення теми і мети уроку

Відгадування загадок:

1)Які ноги, такий ніс.

По болоту ходить скрізь.

Хату на хаті має.

Жабам рахунок знає. (Чапля)

2)Вірно людям я служу,

Їм дерева стережу,

Дзьоб міцний і гострий маю,

Шкідників ним здобуваю.(Дятел)

3)Що воно за птиця

Світла денного боїться.

Дзьоб крючком, великі очі,

І не спиться їй щоночі.(Сова)

4)Жовтогруді щебетушки

Вбрались в жовті капелюшки,

А ще мають білі щічки,

Називають їх …(синички)

5)Біла латка, чорна латка –

По дереву скаче. (сорока)

-Діти! Як ми можемо сказати про них одним словом?

Асоціативний кущ «Птахи»

-Тема нашого уроку – «Птахи». Розкажіть , яких птахів ви спостерігали в лісі, біля річки, в зоопарку, у дворі.

ІІІ.Вивчення нового матеріалу

Робота з малюнками. Учні розглядають малюнки метелика, кажана, гусака, пінгвіна, страуса, дятла, синички.

-Як ви відрізняєте птахів від інших тварин? (Основна відмінність птахів від інших тварин – наявність пір’яного покриву тіла). Тому їх ще називають пернатими.

- Якою є особливість зовнішньої будови птахів?(Наявність двох ніг і пари крил)

- Чи можна назвати всіх тварин,які літають,птахами? (Не можна.)

- Чи плавають птахи? (Так. Наприклад, гусак і пінгвін)

- Навіщо птахам пір’я?

Пір’я захищає птахів від холоду , допомагає літати. Пір’я, що вкриває все тіло птахів, називається покривним. Воно утворює обтічну поверхню, полегшуючи політ птаха. Під покривним розташовується м’яке і пухнасте пухове пір’я. Між ними міститься багато повітря, що погано проводить тепло. Воно захищає птахів охолодження і перегрівання.

- Чим живляться птахи?

- Що допомагає їм добувати їжу?

Розповідь про перелітніх птахів. – Найважче доводиться птахам взимку. Зникають комахи, зелені рослини. Тому перелітні птахи відлітають у теплі краї – де є корм. Птахи – дуже корисні тварини. Вони живляться комахами і гризунами, тому знищують багато шкідників. Без пташиного щебету і співу природа була б сумною і непривітною.

IV.Узагальнення і систематизація знань.

1. Робота з малюнками

- Які з цих птахів вам відомі? Де ви їх зустрічали? Яких з них можна зустріти і влітку, і восени, і взимку?

2. Робота в парах.

- Оберіть певного птаха і розкажіть про нього за планом.

1) Як називається птах?

2) Свійський він чи дикий?

3) Водоплавний чи ні?

4) Перелітній або зимуючий?

5) Де мешкає птах?

6) Чим він живиться?

7) Чим корисний людині?

3. Гра «Де живуть птахи»?

- Розгляньте малюнки птахів, зазначте стрілками, де вони мешкають.

4. Вікторина.

1) Які птахи прилітають до нас першими?(Граки)

2) У назві якого птаха читаємо число сорок?(Сорока)

3) Який птах вигодовує пташенят навіть взимку? (Шишкар)

4) Пташенята якого птаха не знають своєї матері? (Зозулі)

5) Які птахи прилітають до нас із настанням зими?(Снігурі,омелюхи)

5. Творча вправа «Розмови птахів» (робота в парах)

Одна дитина в парі – «птах, який залишається зимувати», інша – «перелітній птах». Діти мають інсценізувати діалог між цими двома птахами.

Підсумок уроку

- Назвіть ознаки птахів.

- Чи всі птахи відлітають на зиму в теплі краї?

- Як ми можемо допомогти птахам взимку?

Тема: Риби

Мета: повторити істотні ознаки риб, ознайомити з особливостями будови риб; розвивати вміння аналізувати та узагальнювати; сприяти розвитку допитливості; виховувати пізнавальний інтерес.

Хід уроку:

І. Організаційний момент

Вправа «Погода»

-Який сьогодні день?

-Який місяць? Число?

-Який стан неба? Температура повітря?

ІІ.Повдомлення теми і мети уроку

-Чого на землі більше: води чи суші? (Води на Землі більше, ніж суші.)

-Хто живе у воді? (Багато живих організмів – рослини і тварини. З-поміж рослин у воді мешкають водорості, ряска, рогіз. З комах – жук-плавунець, жаби, риби).

Відгадайте загадку: Плаваю під містком і виляю хвостиком.

По землі не ходжу, рот є – не говорю.

Очі є – не блимаю, крила є – не літаю. (Риба)

-Які особливості тварин названі в загадці? Про які «крила» йдеться?

- Тема нашого уроку – «Риби»

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1.Робота з малюнками.

- Розгляньте малюнки. Хто на них зображений? (Лебідь, бобер, морський коник, крокодил)

-Що об’єднує цих тварин? (Життя цих тварин пов’язане з водою).

-Назвіть тільки риб. За якими ознаками ви визначили приналежність цих тварин до риб? (Тіло риб вкрите лускою)

-Що сприяє швидкому пересуванню риб у воді? (Покрив із луски та слизу. Форма тіла риби відрізняється від форми тіла лебедя, бобра і крокодила)

- У більшості риб тіло подовжене, стисле з боків. Голова плавно переходить у тулуб, а тулуб – у хвіст. Шиї у риби нема. З довгою і гнучкою шиєю, що відділяє голову від тулуба, тіло тварини перестало б бути цілісним і міцним клином, що легко собі пробиває дорогу в товщі води.

2. Де мешкають риби.

-Риби мешкають в океанах, морях, річках і ставках. Риби – тварини, тіло яких вкрите слизькою лускою. Вони дихають киснем, розчиненим у воді. Пересуваються тільки у воді за допомогою хвоста і плавців.

-Розглянь малюнки. Чим відрізняються різні риби? Розкажіть, де вони мешкають.

IV.Узагальнення і систематизація знань.

1.Гра «Риболовля»

Обирають «рибок»: троє дівчаток – маленькі рибки, троє хлопчиків – великі рибки. Решта дітей, узявшись за руки, стають навколо них. Це – «рибалки» з сіткою. Коли маленькі рибки «підпливають», рибалки піднімають руки вгору, щоб випустити їх за межі кола, і швидко опускають, щоб не упустити велику рибу – хлопчиків.

2.Робота над прислів’ями, приказками, прикметами.

- Риба шукає, де глибше, а людина - де краще.

- Без труда не витягнеш і рибку із ставка.

- Як риба у воді.

- Не учи рибу плавати.

Риби вистрибують з води – перед дощем.

3. Гра «Відгадай загадку – покажи відгадку»

На дошці – картинки із зображенням різних риб. Учитель загадує загадку, учні відгадують її, показують на дошці потрібну картинку.

Взимку ловиться і влітку вудкою або у сітку.

А коли злякається – в мулі заховається. (Карась)

Ляже й спить на глибині з шаром мулу на спині,

Тільки вуса повертає, що навколо - все він знає. (Сом)

Живе вона у морі синім, та не тюлень це і не морж

Я підкажу вам, - це рибина, а звуть цю рибу. (Йорж)

Окунь вдень пішов на гірку і зустрів…( червонопірку).

Не дрімають карасі, знають добре геть усі:

Стерегтись потрібно злюки, хижої страшної…(щуки).

Хочеш рибку цю піймати – треба черв’ячка їй дати.

Хоч і хижий, та не щука, і на вигляд геть не злюка. (Окунь)

4. Гра «Криптограми»

Знаас (сазан)

Укащ (шука)

Раська (карась)

Порок (короп)

Куала (акула)

Підсумок уроку

Яких тварин називають рибами? Наведіть приклади.

Якою є істотна ознака риб?

Назвіть групи риб за мешканням. Наведіть приклади.

Підготувала Торкотюк Л.П.

Тема. Множення раціональних чисел.

Мета: навчитимножити раціональні числа; розвивати практичні вміння та навички, виховувати культуру запису.

Обладнання: картки – «валентинки», «чарівна скринька», маркери, картки.

Тип уроку: урок-тренінг, засвоєння нових знань.

Хід уроку.

І. Знайомство. Самопрезентація «Ініціали».

Кожному учасникові пропонується назвати своє прізвище, ім’я, по батькові, а потім – свої позитивні якості, що починаються з літер власних ініціалів. Для прикладу учитель називає своє прізвище, ім’я, по батькові і позитивні якості, що починаються з перших літер ініціалів.

ІІ. Правила роботи.

Учитель пише на ватмані, прикріпленому на дошці, правила роботи, що пропонують учні. Наприклад:

v толерантність;

v правило піднятої руки;

v взаємодопомога;

v почуття гумору (в міру);

v активність

ІІІ. Очікування. «Чарівна скринька».

Учні на «валентинках» пишуть, що вони очікують від уроку, що хочуть навчитися на уроці, про що хочуть дізнатися. Зачитують свої записи і кладуть в «чарівну скриньку».

ІV. Повідомлення теми. Мотивація навчання.

На попередніх уроках учні вже навчилися додавати та віднімати раціональні числа. Логічним постає запитання до учнів: чи можна множити раціональні числа? Відповідь на дане запитання учні з’ясовують протягом уроку.

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Робота в групах.

Учитель ділить учнів на дві групи наступним чином: учні по черзі називають слова «Амур» і «стріла», потім на один ряд сідають учні, котрі говорили слово «Амур», а на інший – ті, що говорили слово «стріла».

Завдання для обох груп.

На дошці записані приклади:

(-6)· 2 = -12; 12·(-2) = -24; 15 · (-5) = -75;

(-7)· (-3) = 21; (-11) · (-2) = 22; (-13) · (-3) =39.

Завдання. На основі даних прикладів сформулювати правила множення раціональних чисел.

Кожна група формулює по два правила на А4 маркером (матеріали для роботи роздані заздалегідь). Результати прикріплюються на дошку. Обидві групи вичитують формулювання і роблять загальний висновок під керівництвом учителя.

2. Робота з підручником.

Зроблений групами висновок порівнюємо з правилами, що вміщені в підручнику [5].

3. Тренувальні вправи.

Змінюємо склад груп попереднім чином.

На дошці записані приклади на множення раціональних чисел:

(-2)· (-3) =



Кiлькiсть переглядiв: 4598

Коментарi

  • Timothymr

    2018-02-09 19:43:19

    I am typically to blogging and i actually recognize your content. The article has really peaks my interest. I'm going to bookmark your site and hold checking for brand spanking new information. http://hellowh983mm.com...

  • Best Online Loans

    2018-02-09 11:34:19

    personal loans unsecured personal loans how to get a home loan with bad credit [url=http://personalloans.store]credit personal loans[/url]...

  • Curtislyday

    2017-10-13 09:10:56

    Мы ценим ваше время и делим с вами общие цели. Ваши продажи для нас главный приоритет. заказать продвижение сайта в соц сетях логин скайпа SEO2000[/url] оращайтесь договримся есть примеры работ логин скайпа SEO2000...

  • JamesJepsY

    2017-03-31 20:17:41

    If your partner complains that you snore during your sleep, or if you wake up in the morning feeling tired and grouchy, you may have a common sleep disorder called sleep apnea. This means that at night, your airway is blocked and you stop breathing during your sleep. If you have this condition, you need to find treatment right away to avoid further problems. If you suffer from sleep apnea, you should use a Continuous Positive Airway Pressure machine while sleeping. This will help you treat your sleep apnea and get you on the path to having a full nights sleep...

  • DenisClore

    2016-11-09 16:05:01

    Занимаюсь постройкой собственного жилища собственноручно, вследствие чего приходится сталкиваться со множеством неизвестных до сегодня проблем. [url=http://izolexpert.ru/teploizolyaciya/uteplenie-sten-penofolom.html]как утеплить пол пенофолом[/url]. Строительная изоляция для меня являлась до недавнего времени одной из этих неизвестных. Но благодаря журналу о строительной изоляции, я о ней теперь знаю очень многое! Эти знания мне будут очень нужны в дальнейшем. Спасибо! По совету моего соседа заглянул...

  • HoraceHese

    2016-01-31 03:42:46

    Каталог услуг на дому MyHandyMan.ru рад приветствовать вас у нас на вебсайте. Сайт позволяет размещать объявления об оказании платных услуг на дому. [url=http://myhandyman.ru/ads/anarashhivanie-resnic-vyezd-na-dom]наращивание ресниц выезд на дом московская область[/url]. Данный сайт будет полезен для тех, кто по причине потери работы, декретного отпуска или в поиске дополнительного дохода, обладая профессиональными навыками, без трудоустройства и на дому, может предоставить какую-либо услугу для пользователей сети...

  • Gordonsnip

    2015-01-11 04:43:18

    [url=http://download-counter-strike.ru/]скачать config counter strike 1 6[/url] Сегодня трудно отыскать человека, который бы не слышал об игре «Контр Страйк». Она настолько известна, что по популярности обошла многие популярные игры, которые, казалось, сразу хорошо пошли у геймеров. Как бы не было интересно участвовать в новой появившейся игре, но «Counter Strike» постоянно возвращает собственных поклонников, а ещё находит новых, для которых игра становится любимым занятием на досуге, хобби, увлечением...