№з.п. | Заходи | Відповідальні за виконання | Термін виконання |
І | Нормативно-правове та інформаційне забезпечення попередження насильства та булінгу |
1.1 | Обговорення та прийняття правил поведінки в класах, оформлення правил у вигляді наочного стенду | Класні керівники, старости класів (8–9 класи | Вересень |
1.2 | Нарада при директорові «Контроль стану попередження випадків булінгу» | ЗНВР Психолог | Жовтень |
1.3 | Розміщення на інформаційних стендах телефонів довіри | Класні керівники, класоводи | Вересень |
1.4 | Створення розділу про профілактику булінгу (цькування) і розміщення нормативних документів на сайті закладу освіти | ЗНВР | Жовтень |
1.5 | Виготовлення і розповсюдження листівок «Стоп, булінг» | Педагог-організатор | Лютий -березень |
1.6 | Організація роботи Скриньки довіри | Психолог | Протягом року |
ІІ | Робота зі здобувачами освіти |
ІІ.1 Створення безпечного емоційно-психологічного середовища для здобувачів освіти |
2.1.1 | Виховні години 3-4 класи - «Вчимося ввічливості», «Я і мої друзі», «Я і мій клас», «Як поводитися у школі, вдома, на вулиці», «Телефонний дзвінок», «Про що нам підказує совість», «Наші слова та вчинки», », «Добротою себе перевір»
5-6 класи · «Що підказує твоє серце», «Бути милосердним», Як жити в мирі з людьми», «Особистість і колектив, «Чи вмієш ти контролювати себе», «Твої права і обов’язки вдома і в школі» 7-9 класи · «Життя – твій шанс, цінуй його», «Чи завжди веселі наші жарти?», «Коли потрібна наша тактовність», «Моральні рішення», «Культура гідності», «Ризики і виклики сучасної молоді», «Гедерна рівність. Моє розуміння» | Класні керівники, класоводи | Протягом року |
2.1.2 | Проведення ранкових зустрічей з метою формування навичок дружніх стосунків | Класні керівники | Протягом року |
2.1.3 | Тренінг «Аліса у Задзеркаллі» як форма первинної профілактики насильства | Практичний психолог | жовтень |
2.1.4 | Лекція «Запобігання насильству у сім’ї» | Практичний психолог | листопад |
2.1.5 | Тиждень толерантності «Толерантність – дорога до миру і співпраці» | Практичний психолог | Листопад |
2.1.6 | Проведення Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства та гендерної нерівності» Виставка малюнків «Коло дружної родини» Виготовлення і розповсюдження звернень «Ми проти насильства» Випуск стінгазет «СНІД: подумай про майбутнє - обери життя» Інформаційні п’ятихвилинки «Синя стрічка-символ протидії насильства» Інформаційні хвилинки « Дивіться на нас, як на рівних»(2-5класи) Інформаційні хвилинки «Параолімпійський рух в Україні» (6-8класи) Книжкова виставка «Світ без насильства» Вулична акція «Ні – насильству!» Тематичні виховні години: «Ми – рівні, ми – різні» (2-4кл.) «Домашнє насильство, як захистити себе» (5-6 кл.), «Попередження конфліктів у соціальних мережах» (7 кл), «Людяність і доброта – життя нашого мета» (8 кл.), «Мій улюблений світ - без жорстокості і зла» (9кл), «Рівні права чоловіків і жінок» (10кл.) «Сучасне рабство. Торгівля людьми»(11кл) | Соціальний педагог | листопад -грудень |
2.1.7 | Лекторій «Висвітлення проблеми домашнього насильства» | Практичний психолог | грудень |
2.1.8 | Інформаційна хвилинка «Зміни життя- зупини насильство» | Практичний психолог | листопад |
2.1.9 | Анкетування учнів «Будуємо дім без насильства» | ЗНВР | Листопад |
2.1.10 | Тиждень протидії булінгу Інформ-хвилинки, тренінги · Булінг в шкільному середовищі · Кібер- булінг або агресія в інтернеті · Обговорення кінофільму «Перші ластівки» · Конфлікт. Вирішення конфліктів мирним шляхом · Запобігання насильству над дітьми | Психолог педагог організатор Класні керівники | Січень |
2.1.11 | Єдиний урок «Інтимне селфі в Інтернеті - жарт чи небезпечний ризик?» (7-9кл.) | Класні керівники | Лютий |
2.1.12 | Діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах | Психолог | Протягом року |
ІІ.2 Створення безпечного фізичного середовища для учасників освітнього процесу в закладі |
2.2.1 | Опрацювання правил поведінки здобувачів освіти | Класні керівники, | Протягом року |
2.2.2 | Контроль за безпечним користуванням мережею Інтернет учасниками освітнього процесу під час освітнього процесу | Педагогічні працівники | Протягом року |
2.2.3 | Оприлюднення на сайті закладу порядку подання та розгляду заяв про випадки булінгу в освітньому закладі | Адміністратор сайту | Жовтень |
ІІІ | Робота з педагогічним колективом та іншими працівниками закладу |
3.1 | Доповідь«Соціально-психологічні аспекти попередження та подолання насильства та жорстокості в сім’ї та освітньому середовищі.» | Практичний психолог | Листопад |
3.2 | Проведення навчальних тренінгів для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) та заходів реагування. | ЗНВР, психолог | Грудень |
3.3 | Проведення засідання методичного об’єднання класних керівників «Кодекс безпечного освітнього середовища» | Голова методичного об’єднання класних керівників | Січень |
3.4 | Консультування класних керівників психологом з проблемних ситуацій. | Психолог | Протягом року |
3.5 | Інструктивні наради з питань профілактики булінгу (цькування) з допоміжним та технічним персоналом. | Директор школи | Протягом року |
І.V | Робота з батьками |
4.1 | Тематичні батьківські збори « Політика закладу щодо насильства, роль батьків у її реалізації » «Виховання дітей у сім’ї без фізичного покарання: данина моді чи наріжний камінь родинної педагогіки» | Класні керівники | Січень -травень |
4.2 | Загальношкільні батьківські збори «Булінг, кібербулінг: знімаємо маски» | ЗНВР Психолог | Січень |
V. | Моніторинг освітнього середовища закладу освіти |
5.1 | Самооцінка закладу освіти за показниками безпеки, комфортності, інклюзивності | Адміністрація | Лютий |
5.2 | Діагностика щодо виявлення і протидія домашньому насильству | Психолог | Протягом року |
5.3 | Анкетування батьків про безпеку в закладі освіти | Класні керівники | Лютий |
5.4 | Аналіз виконання плану заходів з запобігання та протидії булінгу та насильства | ЗНВР Практичний психолог | Травень |